Het verhaal van Hamiltonia
Over mijzelf...
Ik ben Joost Hamilton en in 2024 besloot ik wat anders te gaan doen.
Ik heb bijna 20 jaar gewerkt bij een IT-bedrijf dat gespecialiseerd is in sportdata, en de laatste jaren in leidinggevende functies. Jarenlang heb ik me daar beziggehouden met een passie van me: werken met sport. Toen het tijd werd voor een nieuwe uitdaging heb ik goed nagedacht over wat ik wilde gaan doen. Ik vond het belangrijk dat ik me weer met een van mijn passies bezig kon houden, reizen naar de VS en Canada: de fantastische, uitgestrekte natuur, het heerlijke roadtrippen en je laten verrassen door alle roadside attracties en winkeltjes, en de fijne steden. Daaruit ontstond uiteindelijk het idee: mijn eigen reisorganisatie om mooie (groeps)reizen aan te bieden naar Noord-Amerika.
Alles bij elkaar ben ik een ruim half jaar in Noord-Amerika geweest en ik heb altijd mijn reizen zelf samengesteld en geboekt. Heerlijk vond ik het om 's avonds het internet af te struinen om de leukste plekjes voor de beste prijs te vinden.
Daarnaast vind ik het fijn om plekken te ontdekken die niet op de hoogtepuntenpagina's van de reisboekjes staan. Met Hamiltonia wil ik mensen inspireren om ook de wonderschone onbekendere plekken te bezoeken en meer tijd door te brengen in hetzelfde gebied.
Een paar van mijn eigen hoogtepunten met reizen naar Noord-Amerika:
Een roadtrip van een maand met een vriend, van New Orleans naar San Francisco. We brachten vooral veel tijd door in Texas, New Mexico en Colorado.
Een familietrip met onze kinderen, toen ze net 3 en 1 waren, naar British Columbia. We verbleven steeds 3/4 nachten op dezelfde locatie: Vancouver, Whistler, Kamloops, Golden en Kelowna, en hadden zo meer de tijd om die plaatsen echt te ontdekken. Voor ons als gezin een stuk prettiger dan de standaard rondreizen waar je op hoog tempo langs de hoogtepunten racet.
Een heerlijk resort in de Sonora-woestijn in Californië in november. Heerlijke temperaturen en genieten van de omgeving zonder hordes andere reizigers om je heen.
Ook ben ik groot fan van de Amerikaanse ontbijtrestaurants, waar de serveerster je "honey" noemt en aan de lopende band je middelmatige filterkoffie blijft bijschenken.
Ik ga jou helpen om ook een mooie reis naar de Verenigde Staten en Canada te maken. Dit kan ik op verschillende manieren.
Ik maak een reis op maat voor je.
Ik organiseer een aantal kleinschalige groepsreizen per jaar. Naar bijzondere locaties en met kleine groepen.
Ik help je bij het zelf organiseren van je reis.
Ik bied ook privé begeleiding aan, voor als je jouw droomreis met een persoonlijke gids wil reizen.
Reizen op maat naar de Verenigde Staten en/of Canada
Of je nu al jaren droomt van een roadtrip langs de westkust, een avontuurlijke trektocht door de nationale parken of een stedentrip door bruisende metropolen, Ik help je graag jouw droomreis naar de Verenigde Staten of Canada samen te stellen.
We nemen de tijd om jouw wensen en vereisten te begrijpen, zodat we een reis kunnen creëren die perfect bij jou past.
Hulp bij het plannen van je reis
Ik kan het zelf wel, maar...
Natuurlijk kun je zelf je reis naar Amerika boeken. Maar ook daar kunnen we je bij helpen.
Graag bespreken we je plannen en controleren we je reisroute. Is het wel realistisch wat je wilt doen? Wil je nationale parken bezoeken? Wij geven je met tips om te zorgen dat het bezoek een succes wordt. Je wilt niet aankomen bij een park en dan pas ontdekken dat je een tijdslot had moeten reserveren om naar binnen te gaan. Vanaf €150 incl. btw.
Ga mee op Hamiltonia's unieke groepsreizen
Onze groepsreizen zijn net even anders. Kleine groepen - vaak maximaal 10. We gaan per SUV of minibus, waardoor we flexibeler zijn dan met een tourbus. En een rustiger, bijzonder programma met minder kilometers op de weg en meer in die mooie Amerikaanse natuur.
Onze typische groepsreis focust zich op een kleiner stukje van Amerika, of heeft een bijzonder thema. Ook bieden we laagseizoensreizen aan, waar we de populaire plekken kunnen bezoeken zonder de grote massa's.
Privé reisbegeleiding
Met een persoonlijke begeleider op reis naar Amerika
Stel je eens voor: je stapt uit het vliegtuig op een bruisende luchthaven in Amerika. Klaar om een land te ontdekken vol met meeslepende steden en prachtige natuur.
En vanaf het moment dat de aankomsthal uitloopt staat jouw persoonlijke reisbegeleider voor je klaar. Ideaal als je extra luxe wilt genieten van Amerika, of op reis wilt met je eigen groep.
Onder staan de algemene reisvoorwaarden van Hamiltonia. Het kan zijn dat er voor bepaalde (groeps)reizen andere speciale voorwaarden gelden.
Dit zijn de voorwaarden voor de pakketreizen (reizen op maat, rondreizen etc.) en groepsreizen van Hamiltonia. Dit is een overeenkomst tussen de boeker van de reis: hier gerefereerd als “de reiziger” en Hamiltonia, hier gerefereerd als “Hamiltonia” of “wij”.
Op de reizen van Hamiltonia zijn de volgende voorwaarden van pas:
De onderstaande voorwaarden
Eventuele bijzondere voorwaarden voor een specifieke reis.
Algemene voorwaarden
Aanvaarding en herroepingsrecht
Het moment van aanvaarding van de reis is als je als reiziger schriftelijk (via email) bevestigt of via het door Hamiltonia verstrekte invulformulier voor bevestiging van de reis terugstuurt.
Het is niet mogelijk om een definitieve boeking bij Hamiltonia te herroepen.
Hamiltonia heeft het recht om tot 48 uur van aanvaarding de aanbieding te herroepen. Indien een reis in het weekend of feestdag wordt aanvaard, gaat deze periode van 48 uur in bij de aanvang van de eerstvolgende werkdag. Indien er al een betaling heeft plaatsgevonden, krijgt de reiziger binnen 14 dagen dit teruggeboekt.
Voor groepsreizen, als er niet genoeg aanmeldingen zijn om de reis door te laten gaan, laten wij dit 2 maanden van tevoren weten. Binnen 14 dagen worden gemaakte betalingen teruggeboekt.
Annuleringsvoorwaarden
Indien de reiziger de overeenkomst wilt opzeggen, brengt Hamiltonia de volgende annuleringskosten in rekening.
Bij annulering t/m de 90e dag voor vertrek: 40% van de reissom; of de reeds gemaakte kosten voor de reis die niet meer te annuleren zijn (zoals vliegtickets) + 5% van de reissom indien de door Hamitonia gemaakte kosten meer dan 40% van de reissom zijn.
Annulering vanaf de 89e dag t/m 45e dag voor vertrek: 70% van de reissom.
Annulering vanaf de 44e dag t/m 8e dag voor vertrek: 85% van de reissom.
Annulering vanaf de 7e dag voor vertrek: 100% van de reissom.
Het kan zijn dat er voor een specifieke reis andere annuleringsvoorwaarden gelden.
Daarnaast wijzen wij u erop een annuleringsverzekering af te sluiten.
Bagage tijdens groepsreizen
Tijdens de groepsreizen van Hamiltonia worden minibussen of SUV’s ingezet. We zorgen dat er capaciteit is voor een stuk groot bagage per reiziger. In principe hanteren we dezelfde richtlijnen als de meeste vliegtuigmaatschappijen. Specifiek:
Een stuk bagage (tot 23 kilo), bij voorkeur een zachte koffer.
Een rugtas of soortgelijk die de reiziger bij de stoel kan houden.
Betaalwijze
Hamiltonia biedt de volgende betalingsmogelijkheden:
iDeal.
Bankoverschrijving.
Betalingsvoorwaarden
De aanbetaling voor de meeste reizen is 40% van de totale reissom. Deze dient binnen een week na het boeken betaald te zijn. Het restant moet minstens 6 weken voor vertrek betaald zijn.
Indien wij veel kosten vooraf moeten maken voor een groepsreis/rondreis of reis op maat, kan het zijn dat we een hogere aanbetaling vragen. Dit wordt bij het maken van een definitieve offerte gecommuniceerd.
Als de reis minder dan 6 weken voor aanvang wordt geboekt, dient binnen twee werkdagen na het boeken de gehele reis betaald te zijn.
Indien een betalingstermijn is gemist, dan is de reiziger van rechtswege in verzuim. Wij sturen de reiziger bericht met het verzoek om binnen 14 dagen alsnog te betalen, doch niet later dan 24 uur voor vertrek. Als de reiziger dan in gebreke blijft, beschouwen we de reis als geannuleerd en brengen daar de kosten voor in rekening zoals beschreven in onze annuleringsvoorwaarden.
Mochten de annuleringskosten hoger zijn dan het reeds betaalde bedrag, dan is de reiziger nog steeds verplicht het verschil te betalen. Hiervoor krijgt de reiziger na bericht weer 14 dagen de tijd voor.
Indien na 14 dagen niet betaald is, berekenen we de wettelijke rente. Voorts wordt de reiziger ook gehouden tot het betalen van buitengerechtelijke incassokosten. Die zijn 15% over een reissom van €2500, 10% over de daaropvolgende €2500, 5% over de daaropvolgende €5000, en 1% over het meerdere.
Garantie bij financieel onvermogen
De reiziger is beschermd tegen financieel onvermogen van Hamiltonia door de Stichting GGTO (Garantiefonds Gespecialiseerde Tour Operators). Deze stichting draagt dan zorg voor de uitvoering van de reis, en/of terugbetaling van de reissom.
Hulp tijdens de reis
Hamiltonia staat de reiziger bij tijdens moeilijkheden tijdens de reis. Moeilijkheden zijn onvermijdbare en onvoorziene omstandigheden die ervoor zorgen dat de reis niet volgens overeenkomst verloopt. Denk aan extreem weer waardoor een accommodatie niet kan worden bereikt, of een medisch noodgeval. De kosten hiervoor vallen voor de rekening van die partij die verantwoordelijk is voor de omstandigheden. Indien de moeilijkheid is ontstaan door omstandigheden waar geen partij invloed op heeft (extreem weer) dan worden de kosten betaald door de reiziger, die eventueel zijn reisverzekering kan inschakelen.
Indien omstandigheden het gevolg zijn van opzet of nalatigheid van de reiziger, kan Hamiltonia ook kosten in rekening brengen voor het bieden van hulp.
Indien door overmacht het vervoer naar huis (indien bij Hamiltonia geboekt) niet plaatsvindt heeft de reiziger recht tot maximaal 3 kosteloze overnachtingen. Dit maximum geldt niet voor mindervaliden, zwangere vrouwen, minderjarigen die alleen reizen of indien u specifieke medische begeleiding nodig heeft en daar Hamiltonia bij het boeken van de reis over geïnformeerd had.
Informatie
Van Hamiltonia naar de reiziger
Hamiltonia streeft ernaar om de reiziger zo goed mogelijk te informeren over de voorwaarden van de reis, inclusief natuurlijk de wettelijk voorgeschreven informatie. Los van deze voorwaarden is het belangrijk dat de reiziger alle informatie goed doorleest om te boeken.
Onze reisbeschrijvingen zijn met grote zorg samengesteld, maar het kan zijn dat hier foutjes in zijn geslopen of dat de informatie niet meer recent is (prijsveranderingen, sluiting van attracties e.d.). Aan fouten in onze beschrijvingen kunnen geen rechten worden ontleend. Bij groepsreizen staat deze informatie onder de koppen “prijs en voorwaarden”, “praktische info voor deze reis”, “praktische info voor reizen naar de V.S.” en/of “praktische info voor reizen naar Canada.
Van de reiziger naar de Hamiltonia
De reiziger dient tijdig en correct de nodige informatie te leveren aan Hamiltonia, zowel voor het sluiten van de reisovereenkomst als op eventuele verzoeken van Hamiltonia tijdens het boeken van de reis.
Indien foute informatie is doorgegeven aan Hamiltonia, en er moeten kosten worden gemaakt om dit te herstellen, zijn de kosten voor de reiziger. Bijvoorbeeld voor het herstellen van een typfout van vliegtickets.
De reiziger dient Hamiltonia te informeren over bijzonderheden over de lichamelijke en geestelijke toestand van iedereen in de groep die mogelijk van belang kunnen zijn voor de goede uitvoering van de reis.
Indien de reiziger na het sluiten van de reisovereenkomst niet de juiste informatie doorgeeft kan Hamiltonia besluiten deelname aan de reis uit te sluiten. Eventuele kosten die Hamiltonia maakt worden dan in rekening gebracht.
Van de reiziger zelf
De uiteindelijke verantwoordelijk om de juiste informatie in te winnen en aan te leveren om de V.S. en/of Canada binnen te komen ligt in zijn geheel bij de reiziger.
Indien de reiziger toegang tot de V.S. en/of Canada wordt ontzegd kan Hamiltonia hier geen financiële compensatie voor bieden en zullen we kosten in rekening brengen voor het annuleren van de reis.
Het is aan de reiziger om 24 uur voor aanvang zelf de laatste informatie over tijden van de vluchten die onderdeel van de reis zelf te controleren.
Reisdocumenten & reisgegevens
Zodra de aanbetaling binnen is, wordt binnen een week de vlucht en het eventuele huurvoertuig geboekt en ontvangt de reiziger hiervan de details.
Uiterlijk een week na volledige betaling ontvangt u het complete reisbescheiden, inclusief alle details van de te verblijven accommodaties. Dit doen we per e-mail, en dit bevat alle belangrijke informatie voor de reis (zoals e-tickets).
Op het vliegticket bevinden zich de definitieve vertrektijden en vluchtnummers van de geboekte vluchten. Dit kan afwijken van de bij de boeking ontvangen informatie. Vluchttijden kunnen ook nog wijzigen na het ontvangen van de vliegtickets.
De reiziger is zelf verantwoordelijk voor het hebben van een geldig paspoort en juiste reisdocumenten en -toestemmingen (ESTA voor de VS en/of ETA voor Canada. Hamiltonia is op geen enkele manier verantwoordelijk indien de reiziger toegang tot de VS of Canada, of de vlucht daar naar toe, wordt ontzegd. In dat geval kan Hamiltonia de reiziger ook niet compenseren.
In de sectie “Praktische info over reizen naar en in de VS of Canada" vind je meer informatie over wat er nodig is om naar en in deze landen te reizen.
Uitvoering van de reis
Hamiltonia zorgt ervoor dat de reis plaatsvindt volgens de in de reisovereenkomst gestelde verwachtingen.
Indien niet aan de verwachtingen voldaan wordt moet de reiziger dit onverwijld (meteen) melden. In eerste instantie bij de betrokken dienstverlener (het hotel, autoverhuurbedrijf, aanbieder van activiteit). Is het probleem niet opgelost kan de reiziger dit doorgeven aan Hamiltonia. Bij groepsreizen is dit de reisleiding.
Indien een onderdeel van de reis niet voldoet aan de verwachtingen volgens de reisovereenkomst en de reiziger heeft Hamiltonia onverwijld op de hoogte gesteld, dan zorgt Hamiltonia voor een gelijkwaardig alternatief. Indien het alternatief van mindere kwaliteit is bieden wij hier een prijsverlaging voor aan.
Voor accommodatie betekent gelijkwaardig alternatief dat de locatie, klasse en faciliteiten zoveel mogelijk hetzelfde blijven, tenzij dit onredelijk hoge met zich meebrengt voor Hamiltonia.
Daarnaast wordt hierbij rekening gehouden met de bij Hamiltonia bekende eigenschappen, zoals lichamelijke en geestelijke omstandigheden, de samenstelling van het reisgezelschap.
Indien het noodzakelijk is dat de reiziger zelf een tekortkoming oplost, dan zal Hamiltonia de noodzakelijke uitgaven terugbetalen.
Indien de reiziger na afloop van de reis niet tevreden is over de uitvoering van de reis of de afhandeling van een gebrek, kan er tot 2 maanden na afloop een klacht worden ingediend via travel@hamiltonia.nl. Binnen 4 weken ontvangt de reiziger hierop een reactie.
Verplichtingen van de reiziger tijdens de reis
De reiziger is verplicht om zich als goed reiziger tijdens de reis te gedragen en aanwijzingen van Hamiltonia op te volgen. Indien de reiziger schade veroorzaakt, is de reiziger hier zelf voor verantwoordelijk, zowel voor het oplossen van de schade en eventuele financiële gevolgen.
De reiziger dient specifieke voorwaarden van onderdelen van de reis (zoals autohuur, of vlucht) te kennen en op te volgen.
Tijdens groepsreizen van Hamiltonia is het belangrijk de reiziger instructies van de reisleiding opvolgt en punctueel is. Ook moet de reiziger zich dusdanig gedragen dat medereizigers geen hinder ondervinden van het gedrag.
Mocht de reiziger dusdanig veel hinder veroorzaken dat de goede uitvoering van de reisovereenkomst wordt beïnvloed, kan Hamiltonia besluiten de reiziger uit te sluiten van (de rest van) de reis. Kosten die de reiziger vanwege dit besluit moet maken zijn voor eigen rekening.
Vertrekvoorwaarden
Hamiltonia biedt maatwerk, ook voor de kleinschalige groepsreizen. Wij kopen geen reizen van tevoren in en beginnen pas met boeken als de minimale bezetting is gehaald.
Mocht het minimale aantal reizigers niet gehaald worden, laten wij twee maanden voor vertrek weten of de reis doorgaat. Als de reis niet doorgaat, krijg je binnen twee weken je geld terug.
Verzekeringen
Hamiltonia biedt op dit moment geen verzekeringen aan bij de reis.
Voor reizen naar de VS en Canada raden wij ten zeerste een reisverzekering met werelddekking aan.
Let bij het afsluiten van een verzekering goed of medische kosten in geval van een noodgeval / ongeluk volledig gedekt zijn, deze kosten zijn zeker in de V.S. namelijk (veel) hoger dan in Nederland. Dit kan overigens vaak ook via een aanvullend pakket van de zorgverzekering.
Het is ook aan te raden om een annuleringsverzekering te nemen.
Wijzigingen
Groepsreizen van Hamiltonia worden met grote zorg samengesteld. Het kan gebeuren dat er toch wijzigingen in het programma moeten worden gemaakt. Bijvoorbeeld dat er in andere hotels of plaatsen wordt overnacht, of we een bepaald gedeelte van de route niet kunnen doen vanwege weersomstandigheden bij groepsreizen. Wij dragen er dan zorg voor dat deze wijzigingen zo veel mogelijk gelijkwaardig zijn voor de ervaring van de reiziger.
Aan fouten in de reisbeschrijving kunnen geen rechten worden ontleend.
Tot 20 dagen voor vertrekt heeft Hamiltonia het recht de prijs met maximaal 8% te verhogen indien de kosten die Hamiltonia moet maken voor het uitvoeren van een (groeps)reis duurder is geworden door de volgende omstandigheden:
Verhoging kostprijs van brandstof of andere energiebronnen.
Verhoging van (toeristen)belastingen.
Wijzigingen in de wisselkoers.
Voorts zal Hamiltonia ook de prijzen verlagen indien de kosten voor bovenstaande zijn verminderd.
Hamiltonia is aangesloten bij garantiefonds GGTO, branchevereniging Vereniging voor Kleine Reisorganisaties (VvKR) en het Calamiteitenfonds. Dit betekent dat jij als reiziger beschermd bent als je een reis bij Hamiltonia boekt.
Hier kun je meer lezen over de organisaties waar Hamiltonia is aangesloten.
Hamiltonia is lid van de brancheorganisatie VvKR en wij vertellen je graag iets meer over deze belangrijke vereniging voor het boeken van je vakantie. Alle bij VvKR aangesloten reisspecialisten voldoen aan de wettelijke richtlijn pakketreizen. Wanneer zij pakketreizen aanbieden, dan zijn zij verplicht zich aan te sluiten bij een garantieregeling (Hamiltonia is aangesloten bij GGTO) en zij dienen een verplichte bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (AVB) voor touroperators af te sluiten.
Dit geldt dus ook voor Hamiltonia. Dit houdt in dat je zeker en veilig op reis kanmet een organisatie die is aangesloten bij VvKR.
Als je boekt via Hamiltonia ben je gedekt bij financieel onvermogen door Stichting GGTO, het Garantiefonds Gespecialiseerde Tour Operators.
Dit betekent dat als Hamiltonia zijn financiële verplichtingen niet kan nakomen GGTO zorg draagt dat je jouw geld voor vakantie terugkrijgt, of indien je reis al bezig is, deze kunt vervolgen en naar huis kunt.
Hamiltonia (KVK: 94221561) is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. De garantie van het Calamiteitenfonds houdt in dat u als reiziger die deelneemt aan een reis waarop de garantie van toepassing is:
-
(een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren;
-
de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren.
Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.
Privacy Verklaring
In deze verklaring leggen we uit welke persoonsgegevens Hamiltonia verzamelt en bewaart, en waarvoor we die gebruiken. Daarnaast leggen we ook uit hoe we jouw gegevens beschermen.